neděle 14. října 2012

Výlet do centra Amsterdamu

Kolem 2. hodiny odpolední jsme s HD vyjeli směrem k domu jeho sestry. Tam jsme nabrali oba jeho synovce. Starší (17 let) řídil. HD mi vysvětloval, že si tady člověk může udělat řidičák v 17. Šest měsíců předtím než mu je 18 dělá zkoušky a po nich může řídit do 18 jen za přítomnosti jiného řidiče. Od 18 pak normálně jako u nás sám.
Vyhodili mě kousek od vlakového nádraží v centru a tam jsem měla sraz s jednou slečnou z ČR. Nejprve jsme prošly pár obchodů.
Nakoupila jsem si nějaké rukavice, svetr, trička s dlouhým rukávem, pohlednice a známky, legíny atd. samé potřebné věci na zimu :). Nekoupila jsem si nic, co bych nepotřebovala, udržela jsem se a jsem na sebe pyšná!! Ale ty obchody.. Člověk by tam mohl být celý den a stejně by to všechno nestihl projít. I ,,blbé" C&A bylo třípatrové a H&M mělo rovnou 3 obchody v jedné ulici :D. 
Nákupy jsme završily svačinkou v McDonaldu. Po 2 týdnech zdravého jídla u HP jsem měla konečně i něco tučnějšího. Mňam :). V mekáči pracují jen černoši, holanďani by to prý nedělali. Nechala jsem slečně, co mě obsluhovala dýško, tak se mě zeptala, jestli si jsem jistá. Prý normálně dýška nedostávají.. :-/
Taky jsem viděla slavné amsterdamské Red Light District. Čekala jsem, že ty (nevím, jak je slušně nazvat) budou o něco hezčí nebo hubenější. Sice ne všechny byly ve svých vitrínách, ale z toho co jsem viděla, by se mi jako chlapovi líbila asi jen jedna. Pár mělo hezkou postavu a ten zbytek bych doporučovala pánům, co mají rádi XXL a tím vážně nemyslím prsa. Taky tam bylo dost takových silnějších černošek.
Koupila jsem nějaké pohlednice a známky tak doufám, že budou ok a že pohledy dojdou :).
Ptala jsem se známé, jestli tu jsou pěkní chlapi. Říkala, že ani ne a to samé holky, aspoň pokud to jsou přímo holanďani. Pokud jsou namíchání tak je to lepší :D. Musela jsem se jí na to zeptat, protože se mě nedávno ptala mamka a já jsem vůbec nevěděla, co jí na to říct. Tady u nás ve městě moc lidí nepotkám a když už někoho potkám, tak nepoznám, jestli to je holanďan nebo ne.. Je tu hodně přistěhovalců a je to tady takové namíchané.
Zpátky jsem jela vlakem. Má premiéra!! Naštěstí mě známá doprovodila až na nádraží, protože tam jsme zjistily, že mi ten přístroj, u kterého se musíte checknout, když jdete do vlaku a z vlaku, nebere kartu! Známá mi tedy koupila normální lístek v jiném přístroji přes kreditku a já jí dala za to peníze. Říkala mi, že asi musím mít na té kartě více peněz, než tam mám, aby mi to vzalo. Platební systém tady ve všech prostředcích (hl. v busech a tramvajích) funguje tak, že máte speciální kartu, na kterou si dobíjíte peníze. Když nastupujete do dopravního prostředku, tak se musíte check in a pak když z něj vystupujete tak se musíte zase check out. Jinak si prostředek myslí, že jste stále uvnitř a bere vám dále peníze. Ve vlaku jsem tedy měla normální lístek a svou kartu jsem použila pak na autobus. Doufám, že jsem všechno udělala správně. Snad jo :D. Ještě když chcete vystoupit, tak všude v autobuse jsou tlačítka "stop" a musíte na to tlačítko někdy během cesty (ale ještě před tou vaší zastávkou) zmáčknout, jinak vám tam řidič nezastaví (pokud tam nikdo nenastupuje). Taky celou dobu vidíte na obrazovce vepředu, která zastávka následuje jako další a taky ty za ní..
Jsem strašně moc ráda, že jsem se neztratila a všechno bylo v pořádku. Příští týden tedy zase Amsterdam a už bych se konečně mohla podívat i na nějakou párty! :D Zjistila jsem si, že mi busy jezdí i v noci tak nebude problém se dostat domů do bytu. Taky jsem se dozvěděla, že kluby tady bývají v soboty přervané a v pátky, že to je o něco lepší.. Budu si ale muset počkat na další víkend :).
A zítra zase do práce :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat